lördag 15 mars 2014

Ägd i badminton

Idag blev jag tydligen "ägd" i badminton. Spelade med 6-åringen och det kändes som att reglerna var lite till hans fördel. När bollen gick ut så var den inne om lillkillen hade slagit. Men inte när jag slog. Om man är 6 år får man även slå under nätet. Och slår man bollen i nät så gills det inte. Han vann med 8-1 i matcher.

Jag var helt med på reglerna men orkade inte riktigt vara med i poängräkningen utan höll med om allt min lille motståndare sa. Total curlingförälder, jag vet, men vi var där för att leka och för att barnet skulle få en positiv sportupplevelse. Vi hade roligt hela timmen vi var där vilket var ett nytt rekord för 6-åringen som brukar tröttna snabbare än så.

Jag blev väl inte sådär jättegenomtränad idag men jag stod upp, rörde på mig, böjde mig efter bollen och fick en timmes lugn vardagsmotion plus en massa barnenergi genom att umgås med den lille pojken med de klara glitterbusögonen.

En kort barnvagnspromenad hanns också med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar