tisdag 21 januari 2014

Pilates och promenad

Tog en kort få-bebis-att-somna-promenad som fungerade fint. Bebisen sover gott i sin vagn i tvättstugan medan jag hann ta mig ett premiärpass pilates i vardagsrummet. Min mage känns faktiskt konstig efter kejsarsnittet. Det är ömma knölar som troligtvis försvinner. Hur som helst tog jag det väldigt lugnt.

Jag har en tränings-dvd från Casall med Anette Lefterow. Superbra. Det finns ett 35-minuterspass och ett 20-minuterspass. Jag körde 20-minuterspasset med den enklaste varianten av pvningar, d.v.s. böjda ben istället för sträckta som skulle ge mer ansträngning. Sitta kvar och jobba i balansläge istället för att rulla och påfresta magmusklerna mer.

Det känns bra. När magen är ond och knölig efter en operation är man inte så tuff. Men snart ska det bli mer ordning på min slappa mage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar