lördag 4 januari 2014

Bästa träningen?

Har en kompis som tränar mycket styrketräning eftersom hon vill se muskulös ut. Hon tycker verkligen inte om att springa. Jag vill också se muskulös ut men tycker att det är svårt att få tid att ta mig iväg till ett gym.

Vi diskuterade vilken träning som är vår favorit. Hennes är styrketräning. Jag vet inte riktigt vilken träningsform jag gillar bäst. Löpning är bra för att det ger mig snabba resultat. Jag sover bättre, blir gladare och får benmuskler samt blir smalare när jag känner att jag vill.

Ska man se till hela träningsresultatet är nog favoriten gruppträning med kombination av styrka och kondition, bra musik och en ledare som peppar och pushar.

Roligast är att träna med barnen men träningsresultatet är oförutsägbart och varierar från gång till gång. Ibland orkar barnet köra hårt i en timme, ibland bara två minuter.

Det är roligt med varierad träning. Ser fram emot våren och en mer tränad kropp om jag orkar fortsätta min nuvarande löpningsupptrappning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar