fredag 11 oktober 2013

sponsrad video- Arla Idrottshjältar


En viktig del av träningen är den mentala delen. Just nu känner jag mig inte direkt sportig med en jättemjuk mage och en kropp som inte känns som den brukar. Men genom att läsa och lyssna på hälso- och sportrelaterade inspirationskällor kan åtminstone hjärnan ställa in sig på att vara sportig.

När jag är ute och springer som icke-gravid brukar musik fungera perfekt. Jag laddar ned mina favoriter: snabb musik när jag behöver öka tempot, lugn musik för nedvarvning efter en lång runda och såklart ”Eye of the Tiger” när det ska joggas i novemberslask och mörker J  

Efter kejsarsnitt och graviditet har jag dock inte kommit igång med löpningen men snabba promenader ger mig rejält med träning än så länge. Promenader är trevligt eftersom det går lättare, i alla fall för mig, att lyssna på podcasts med prat och verkligen koncentrera sig. Det går såklart att lyssna på podcasts även när man joggar men hittills har jag mest haft musik.

En bra inspirationskälla för kommande promenader och träning kommer att vara Arlas nya podcast med olika Det börjar närma sig OS och Arla har samlat berömda idrottshjältar som berättar om träning, balans i livet och vad de gör när de inte sportar.









Idrottshjältar som dyker upp i programmet är bl.a. Ulrika Knape-Lindberg, Kim Martin, Tomas Gustafson, Mattias Sunneborn och många fler.

Arlas podcast kommer i form av en finurlig app som bara fungerar när du rör på dig. En minuts rörelse motsvarar en minuts lyssning. Perfekt som motivation!

Dags för dagens barnvagnspromenad i höstprakten!


Detta är ett sponsrat inlägg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar